dimarts, 10 de novembre de 2009

Entrena amb l'A4elkm la mitja de Granollers

Una de les sorpreses que us teníem preparades és aquest nou servei del bloc. Publicarem un pla d'entrenaments de cara a preparar la propera mitja marató de Granollers.

10 punts importants que cal tenir present:

1. El pla d'entrenament és purament un suggeriment dels entrenaments que es poden realitzar per tal d'assolir els seus objectius atlètics. En principi es publicaran 3 plans ( principiants, iniciats i avançats ).
El pla per principiants és per aquells que no han entrenat habitualment els darrers mesos i l'objectiu principal és acabar la mitja amb dignitat; el pla per iniciats està dirigit a aquells corredors que ja porten una bona temporada entrenant i esperen millorar el registre de l'any passat i el darrer pla és per aquells corredors que porten ja molts anys entrenant i que ja es plantegen acabar la mitja en temps inferiors a 1h20'.

2. La responsabilitat sobre els entrenaments realitzats recau exclusivament sobre cada atleta.

3. Es recomana seguir sempre el sentit comú. Si un dia no es pot realitzar un entrenament no passa res. Si ens trobem molt cansats o malament sempre és millor descansar o entrenar més tranquilament, a seguir al peu de la lletra el pla assignat.

4. La clau de l'èxit és la constància i la paciència. No serveix de res seguir el pla estrictament una setmana i a la seguent no entrenar res.

5. Es recomana que cada atleta es faci les revisions mèdiques indispensables per tal d'assegurar-se que no té cap risc de practicar aquest esport. Aquest comentari és especialment indicat per aquells que no hagin realitzat mai cap esport o faci molt de temps que no n'hagin practicat. En aquests casos, la realització d'una prova d'esfoç supervisada mèdicament és altament recomenable.

6. Recordeu de fer sempre estiraments després d'entrenar. Als dies d'entrenament de sèries, s'ha de realitzar un escalfament idoni ( rodatge suau + progressius ) i recordeu que sempre s'ha d'entrenar de menys a més i sense arribar al 100 %. Només es competeix a les curses.

7. Si teniu disponibilitat, podeu fer exercicis de tècnica de cursa abans de l'entrenament i gimnàstica ( abdominals, multisalts ).

8. Cada setmana es publicarà l'entrenament per la setmana següent.

9. Podeu fer servir el bloc per tal de compartir els vostres dubtes i fer tots els comentaris que creieu oportuns.

10. I el més important de tot. Entrenem perquè gaudim de córrer i ens ho passem bé. El dia que no sigui així, més val dir prou.

5 comentaris:

  1. Es una de les millors ideas que pot oferir aquest club.
    Ames a mes ,tenim,la gent ideal i sobretot amb molts anys d'experencia a l'atletisme,per fer d'entrenador.
    Un gran encert!!!

    ResponElimina
  2. Estic d'acord una gran idea, jo vaig correr la behovia en 2 h 13, i vaig disfrutar com un enano, i penso que necessito assessorament per continuar corrent.. En quand la behovia el temps durant la carrera va ser fantastic per correr, però per fer marques era impossible pel vent
    Josep Maria

    ResponElimina
  3. Això si que és una gran novetat!!!
    Moltes felicitats, doncs considero que ha estat una decisió molt encertada.

    ResponElimina
  4. Una idea molt bona, però quant començareu a publicar aquests entrenaments.
    Moltes gràcies.

    ResponElimina
  5. Xavi13,

    Ja tens publicat la primera setmana.

    ResponElimina

Escriu el comentari o resposta que creguis oportú. Si us plau, pel bon funcionament del bloc, recorda d'escriure al fil que correspongui o utilitza la bústia de suggeriments o "off topic" en cas contrari.