dilluns, 23 de novembre del 2009

Recull de premsa; Vienen cambios en el atletismo

Juan Mora  23/11/2009


 La cúpula del atletismo, reunida ayer en Montecarlo para nombrar a Usain Bolt y Sanya Richards mejores atletas del año, anda preocupada por la crisis y porque su deporte no termina de arrancar. La crisis ha traído menos dinero de los patrocinadores y de las televisiones. También hace examen de conciencia y llega a la conclusión de que tiene que mejorar el producto. Un gran campeonato al año es poco que ofrecer. Pero el atletismo es así, de momentos puntuales, porque al atleta se le exige lo mejor de sí mismo y superar el 100% de su estado de forma sólo lo puede conseguir una vez al año, salvo contadas excepciones. Por eso el atletismo va a tratar de hacer su gran campeonato más atractivo para las televisiones.

Para empezar, nada de mínimas de participación. Que cada país presente un cupo de atletas por prueba según la clasificación mundial, para que ninguno de los mejores se quede fuera. Otra novedad que se estudia es que el campeonato mundial o continental correspondiente cierre la temporada. Actualmente se sitúa en la mitad, de lo cual se favorecen las reuniones que ofrecen las grandes revanchas del campeonato habido. Pero esto son pequeños guiños, nada más. Ya se ha inventado una liga los viernes con la Golden League y próxima Liga de Diamantes, se han penalizado las salidas nulas, se ha probado la eliminación de los doblados... Al final todo se reduce a 10 segundos. Cuando Bolt detiene el mundo corriendo en pos del récord.

http://www.as.com/opinion/articulo/vienen-cambios-atletismo/dasmas/20091123dasdaiopi_9/Tes

3 comentaris:

  1. Tant de bo que fos cert i d'una vegada per totes poguem gaudir de totes les figures al grans campionats. És una gran notícia pels qui ens agrada l'atletisme.

    Però no tinc clar que sigui tan bona notícia pels dirigents atlètics dels païssos. Ara serà una gran proesa arribar a la final de qualsevol prova de fons per qualsevol europeu que no sigui de procedència africana. I ja no dir treure una medalla...

    I com les audiències venen més per la possibilitat que un atleta del teu país pugui treure una medalla que per la qualitat dels atletes, no tinc clar que sigui una bona decisió pel que es pretèn, si en paral.lel no es fa un programa de formació per tal que els espectadors sàpiguen gaudir del bon atletisme.

    ResponElimina
  2. Jaume,vols dir que cara l'espectador no sera mes atractiu?
    Per un "purista"de l'atletisme com tu,es posible que tinguis els teus dubtes,pero personalment trobo que l'idea no es tan dolenta,tot sigui per promocionar i aixecar un esport mig ferit.

    ResponElimina
  3. Toni, crec que no m'has entés. L'objectiu d'aquesta mesura és tenir més audiències.

    Si als 3000m obstacles només corren africans, creus que les audiències als EUA o a Espanya seran gaire elevades ?

    A la gent que no fa atletisme el que li agrada és veure si un compatriota pot guanyar una medalla i com a molt la final de 100m.

    ResponElimina

Escriu el comentari o resposta que creguis oportú. Si us plau, pel bon funcionament del bloc, recorda d'escriure al fil que correspongui o utilitza la bústia de suggeriments o "off topic" en cas contrari.