dimarts, 12 de gener del 2010

Recull de premsa: guanyar una medalla olímpica després d'1 any o de 13

2  recent notícies no deixen de ser curioses:

La primera,

TRAS LA DESCALIFICACIÓN POR DOPAJE DEL GANADOR RAMZI



Mehdi Baala se cuelga el bronce de los 1.500 metros de Pekín...¡un año y medio después!

• El ganador, el bahrainí Rashid Ramzi, fue descalificado por dopaje.

El atleta francés Mehdi Baala recibió este miércoles "emocionado" la medalla de bronce de la prueba de 1.500 de los Juegos Olímpicos de Pekín, después de la dascalificación por dopaje del ganador, el bahrainí Rashid Ramzi.

El Comité Olímpico Internacional (COI) decidió retirar el oro del cuello de Ramzi el pasado 18 de noviembre, meses después de que se confirmase en un contraanálisis su positivo por CERA, Epo de tercera generación, en Pekín.

Descalificado Ramzi, la medalla de oro olímpica de 1.500 pasó al keniano Asbel Kipruto Kiprop, que fue segundo con una marca de 3:33.11, la de plata al neozelandés Nicholas Willis y la de bronce a Baala, mientras que el español Juan Carlos Higuero asciende al quinto puesto.

No pudo evitar las lágrimas

Baala recibió la medalla de manos de Guy Drut, miembro francés del COI, en una ceremonia que tuvo lugar en París y que acabó con el atleta entre lágrimas tras ver un vídeo de la carrera.

Mehdi Baala

"Ahora se hace justicia"

"Ahora se hace justicia, corrí a tope y quedé cuarto (...) Sabía que Ramzi era el más fuerte, pero ahora sabemos por qué", afirmó el atleta.

Baala señaló que su principal objetivo de esta temporada serán los Europeos de Barcelona, que comenzarán el próximo 27 de julio, donde puede colgarse un tercer oro continental en el kilómetro y medio, una marca inédita.


i la segona ,

TRAS LA DESCALIFICACIÓN DE ESTADOS UNIDOS POR EL DOPAJE DE Antonio Pettigrew EN LOS MUNDIALES DE ATENAS DE 1997


El 4x400 británico gana el oro mundial 13 años después

• La Federación británica también reclama la medalla de oro del 4x400 en los Juegos de Atlanta de 1996 ya que Pettigrew también participó con Estados Unidos.

El relevo 4x400 británico recuperó la medalla de oro en los Mundiales de Atenas de 1997 tras la descalificación de Estados Unidos después de que uno de sus corredores, Antonio Pettigrew, reconociese que se había dopado.

Ademas, la Federación británica también reclama el oro del 4x400 en los Juegos de Atlanta de 1996 ya que Pettigrew también participó con Estados Unidos, ganador de la medalla de oro.

Los atletas Roger Black, Jamie Baulch, Iwan Thomas y Mark Richardson recibirán en breve sus respectivas medallas en una ceremonia organizada por la Federación británica de Atletismo.



http://www.marca.com/2010/01/07/atletismo/1262865672.html

4 comentaris:

  1. Mi opinion sobre esta cuestion es la siguiente:si yo fuese un elite del atletismo y una suma de dinero dependiese de hacer 5 segundos menos,y no lo lograse por mucho que entrenara,me doparia,seguro,me doparia,el modus vivendi depende de esos 5 segundos,y mi vida profesional es de muy poca duracion,como para no estar tentado en recaudar lo maximo posible en este breve plazo de tiempo.

    ResponElimina
  2. Doncs jo no hi estic d'acord. Precissament si et guanyes la vida corrent no et pots dopar, perquè tard o d'hora t'enganxen i aleshores estàs 2 anys sense competir ( i per tant sense ingressos ). El que passa és que mai s'està content i tothom sempre vol més i ja diu la dita que l'avaricia rompe el saco.

    Per mi el més curiós de la notícia és que si se segueix aquesta tendència encara el Mariano Haro serà declarat campió olímpic 40 anys després. Perquè aquest l'únic doping que tenia era l'esforç i el "cocido" que li devia donar la mare després d'entrenar.

    ResponElimina
  3. Jaume,vols dir que un Mariano Haro del 2010,es mantindria unica i exclusivament de fabada asturiana com tu dius.
    El temps avança i tothom vol anar al limit,l'unica manera d'aguantar "al pie del candelero" es trobar el suplement ideal i que no t'agafin.
    Jaume, tu que ets un home d'atletisme,i molt correcte de formes ,no em negaras que el panorama espanyol esta a la ordre del dia en quan a dopatges es referereix.
    El que passa,es que ningú s'atreveix a dir noms perque sortiriem a la palestra, gent que ha donat molt,i molt al panorama espanyol atletic.

    ResponElimina
  4. Personalment estic d'acord amb part dels 2.
    Com diu en Jaume, si vius d'això millor és anar en compte per tal de continuar guanyan-te la vida dignament.
    Però com diu en Toni, amb un plat d'espaguetis no seràs capaç de guanyar massa coses com per guanyar-te la vida.

    Crec que primer s'hauria de definir què és dopping:
    -Doping és prendre's substàncies prohibides?
    -O Doping és prendre's substàncies prohibides fins a la quantitat que l'Agencia Mundial Antidopatje accepta?

    Si agafem la 1a opció, tothom es dopa. Tothom. Fins i tot el nostre estimat Indurain! Que era una màquina, que ho guanyava tot, que era una bellissima persona...

    Tothom (a la super-elite) es pren de tot fins a on està acceptat: a vegades els càlculs fallen, o l'organisme ho assimila d'una manera en que els percentatjes es disparen i aleshores el pillen.
    A mi el que em fa gracia es que, per exemple en el cas d'en Mehdi Baala, digui que ara s'ha fet justicia, ja que el que va guanyar va fer trampes... i tu?? només et vas prendre un plat de fabada?

    ResponElimina

Escriu el comentari o resposta que creguis oportú. Si us plau, pel bon funcionament del bloc, recorda d'escriure al fil que correspongui o utilitza la bústia de suggeriments o "off topic" en cas contrari.