dissabte, 23 d’octubre de 2010

Tècnica de carrera

No només és important entrenar per millorar la condició física sinó també cal entrenar la tècnica de carrera per ser més eficients a l'hora de córrer.

Primer de tot hem de saber cóm s'ha de córrer correctament. El tòpic diu que una imatge val més que 1000 paraules. Mirem cóm corria el gran Sebastian Coe:


En aquest vídeo podem veure perfectament com el peu impacte a terra tot just sobre la vertical del genoll. En cap moment veiem la sola de la sabatilla. Un altre punt que cal remarcar és com estira la cama per darrera. Hi ha un moment que la cama està totalment estirada denotant que s'ha fet una impulsió correcta i completa.
Altres punts que si ens fixem ens podem adonar és cóm corre de forma relaxada; això és de vital importància. A les primeres imatges en càmera lenta la cara la té tan relaxada que les galtes es mouen d'un costat a l'altra. No cal fer ganyotes per córrer. Un altre punt interessant són les mans. També van relaxades. En cap moment no es veu cap múscul rígid o tens. Els braços acompanyen el moviment de córrer de forma natural i en cap moment veiem que sobrepassin la simetria central del cos.

Hem de ser realistes i córrer com corria en Coe no ho aconseguirem mai. Però hi ha molts exercicis de tècnica de carrera que es poden fer per tal de millorar el nostre estil.

Al següents vídeos en podrem veure uns quants:







6 comentaris:

  1. salutacions,
    he mirat els vídeos de tècnica de carrera, quan creieu que és millor realitzar-los? els dies de tirada suau, al final d'una sessió qualsevol? a finals de setmana, suposo que els dies forts o de series no és recomenable oi?
    merci

    ResponElimina
  2. Hola anònim,

    Si ets de Les Franqueses o rodalies, el millor que podries fer és venir un dilluns a les 8 a les Instal.lacions Esportives Municipals de les Franqueses on quedem el grup que prepara la mitja de Granollers. Els dilluns focalitzem més l'entrenament en aquests exercicis i et podrem veure cóm els fas i corregir-te si és necessari.

    Un cop els sàpigues fer i els tinguis assimilitats són exercicis que es poden fer cada dia com a part de l'escalfament previ a l'entrenament que toqui. Però fins que no els hagis assimilitat del tot jo et recomanaria que els fessis 1 cop a la setmana i després fessis un rodatge suau.

    ResponElimina
  3. Aquest club també te planter.Ahir per la nit tocavem canvis,un servidor i el Jaume varen estar ben acompanyats amb la nova savia nova que darrerament s'han incorporat al club, l'Ismael i l'Eric que aviat ho farà,tos dos van fer baixar la mitjana d'edat de l'entreno de 40 anys a 25 anys,però més enllà de fer la conya amb l'edat, sempre es bó,que les futures promeses de l'atletisme de fons franquesí,apretin a un calb i un avi trotiner, fen-los suar la cansalada.
    De moment encara podem aguantar-los mitjanament a tots dos,però Jaume ,això està cantat,ja podem començar a buscar un equip patrocinat per algún geriatric,o perqué no fer un apartat a l'equip que sigui de "educacion y descanso"

    ResponElimina
  4. Ggggrrrrrrr.....Jo ja no sé que fer per poder compartir les sèries de dimecres!!!!
    Des de que la dona s'ha aficionat a córrer, els dimecres em toca quedar-me a casa amb els nens. Les úniques sèries que puc fer son de la cuina al menjador i del menjador a la cuina.
    Espero compensar la pèrdua d'aquest entrenament amb la resta de la setmana.
    Fins aviat,

    ResponElimina
  5. hola toni estoy interesado en formar parte de vuestro club ¿donde me tengo que dirigir ? y que dias y que horas ? gracias .
    yo soy fernando del grupo de la tarde de los que preparamos la media de granollers .

    ResponElimina

Escriu el comentari o resposta que creguis oportú. Si us plau, pel bon funcionament del bloc, recorda d'escriure al fil que correspongui o utilitza la bústia de suggeriments o "off topic" en cas contrari.